handdator

Visa fullständig version : Aspen miljöbensin??

pettersson
2007-07-22, 15:51
Hej.

Jag har en fråga som visserligen inte har med reptiler att göra men, men här kommer den.
Aspen miljöbensin?
Ska man slå sig för bröstet och tycka att man har gjort en insatts för miljön.
Eller ska man känna sig dum som köpt bränsle för 26 kr litern (130kr för 5 liter).

Är det någon som vet något mer om Aspen miljöbensin?

Ha det!
Håkan

Andreas
2007-07-22, 16:26
Har du tankat bilen med det är du nog bra korkad... Om du inte har en fet plånbok som du inte vill använda till reptilköp.

Om du tankat motorsåg, röjsåg eller liknande med den gör du dels miljön en tjänst men den främsta tjänsten gör du nog din egen hälsa då du slipper andas in en hel del gifter jämfört med vanlig soppa.

Vad som är värt att tänka på är att maskinen i fråga lätt blir torsk på detta bränsle. En maskin som en gång tankats med Aspen brukar gå ganska skruttigt på vanlig soppa sedan. Någon har sagt till mig att det blir någon beläggning av Aspenbränslet.

/A

pettersson
2007-07-22, 18:44
Bilen njae!?

Gräsklipparen är det jag har tankat med Aspen.
Hur är det med koldioxid osv om man tankar med Aspen?

Håkan

patrik_w
2007-07-22, 22:08
Vi kör med miljö brensle på jobbet i både motorsågar röjsågarna/trimer och även gräskliparna.Och den skilnade vi märkt är att det blir som tugumi i luftfiltrena och att mototrerna börja gå sönder oftare en inan.Sen om du har några tom dungk hema så fins miljö bränsle att köpa löst så du sliper betala för dungkarna med.Blir betydligt biligare 8)