handdator

Visa fullständig version : varför?

Vipera
2007-09-25, 21:24
2st crotalus=800kr

ruber+atrox billigt/byte

pga ändrade familjeförhållande är vi nu tvugna att göra oss av med skallrorna=( kan tänka oss byte mot dvd som tar divx & är regionsfri!!eller annat??kom med förslag så får vi se annars är priset 300kr för atrox honan som är 3,5år & ca 120cm & 600kr för c r rubern som är 7mån och ca 65-70cm eller """""800"""""kr för båda vid snabb affär!!
båda funkar som sig bör med allt!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Känns som att dom kostar så löjligt lite att det inte ens är seriösa människor som köper dom för dom pengarna eller byta dom mot en dvd. Är man så kåt på pengar?. Min åsikt är att det är fan bättre att slänga dom i frysen istället än att sälja dom för kaffepengar. Är det bara jag som har den åsikten?

mkv
2007-09-25, 21:26
Tänkte direkt svara:

Varför? Dem har ingen frys. :)

Rille
2007-09-25, 21:26
Nej det är inte bara du.

Rille

huggorm
2007-09-25, 21:46
Knappast ett modern problem. Fick ett erbjudande pa 80talet att kopa 2.1 adulta atrox plus en unge inklusive terrarie for en tusing. De kunde ocksa ordna russelli. Inte en fraga om jag tidigare haft giftorm, eller orm overhuvudtaget.

Nej det ar inte battre att frysa ormarna an att salja dom for kaffepengar. Allt handlar om vem de saljer till. Om personen som koper ormarna for 5kr ar duktig och lamplig att ta hand om de djuren sa bryr jag mig inte ett skvatt om priset.

Vipera
2007-09-25, 21:52
Nä givetvis är det bättre att ge bort djuren till någon som kan hantera och sköta dom men det känns som att djur för dom summorna oftast hamnar lite där dom inte borde.

Men det verkar ju som att en hel del tycker att det är bättre att sälja en 10 atrox för tusing till vem som helst än att ge bort dom. Snålhet och dumhet är vad ja skulle vilja kalla det.

Är nog ganska lätt och säga att man inte ska sälja dom men sen när folk se att dom kan få en tusing extra så säljs det nog lätt iväg.

huggorm
2007-09-26, 17:12
Det ar lika illa om djuren hamnar i fel hander aven om de kostar skjortan. Det ar det som ar problemet - inte vad djur kostar.
Mindre lampliga kan latt aka ner till Hamm och inhandla vad som helst utan fragor. Tyvarr nagonting vi far leva med. Eller snarare ni som bor dar ;)

Montivipera
2007-09-27, 08:30
Men det verkar ju som att en hel del tycker att det är bättre att sälja en 10 atrox för tusing till vem som helst än att ge bort dom. Snålhet och dumhet är vad ja skulle vilja kalla det.

Exakt! Eller varför inte helt enkelt avliva djuren om man får ungar på en art som man vet finns i överskott? Ett annat alternativ är givetvis att låta bli att avla på sådana arter. Men det är väl kanske så att snålheten gör att folk försöker få ungar på arter där man får 200 spänn för ungarna i hopp om att åtminstone täcka matkostnaderna så där är vi tillbaka till snålheten.

Såg en diskussion på ett annat forum där två ekonomiproffessorer påstog att det bara är att göra lite bra reklam så går priserna upp på problemarterna. Jag vet inte varför, men det är något med verkligheten som på något subtilt sätt motsäger deras ideer...