handdator

Visa fullständig version : Tropikmässa Malmö 27/10

KeXx
2007-10-20, 08:32
Då var det bara en vecka kvar till Tropikmässan...

Någon härifrån som hade tänkt komma söderut? Casa KeXx är naturligtvis öppet för alla ryggdunkare som känner för en kopp kaffe och gott snack när dom shoppat/sålt en massa.

Pelon
2007-10-20, 12:11
Jadå, absolut. Det får bli en liten resa söderut. Ska bli trevligt...

MVH Pelle

Rosanna
2007-10-21, 12:21
Hej!
Jag är ny här och självklart ska jag ner till Malmö och träffa folk! Största behållningen blir säkert att lyssna på KeXx som håller föredrag efter mässan om de otroligt underbara rosenboorna och hans herpande "över där". Jag har sett exempel på hans fotograferande så det blir något att se fram emot! :D
/Anna

viper66
2007-10-21, 12:44
Kexx. har du med dig en översättare :?:

Finns ju inte en kotte utan för nordtyskland som fattar vad du säger :D

Viktigpetter
2007-10-21, 13:22
Jag ska dit och kan översätta!
Jag har bott här nere ett och ett halvt år nu och börjar förstå vad halvdanskarna säger. Det är svårare att översätta åt andra hållet, uttalet behöver jag träna mer på.

Skämt åsido, jag ser verkligen fram emot både Kevins och Leffes föredrag.

Petter

viper66
2007-10-21, 13:43
gött petter du ställer alltid upp du :lol:

Viktigpetter
2007-10-21, 22:09
En nackdel är väl i och för sig att jag bara kan översätta till svenska, värmländska klarar jag inte. Du verkar ju dock förstå svenska även om du inte pratar det... :twisted:

KeXx
2007-10-21, 22:32
Jag är också inne på Petters spår där... Men för en mindre summa pengar så fixar jag en personlig översättare som kan översätta Skånska-Värmländska direkt åt dig.

Det ska bli kul att hålla ett föredrag om reptiler för omväxlings skull.

Flogger
2007-10-29, 11:10
Sämsta mässan jag någonsin varit på, enda mässan där jag inte köpte någonting alls.
Vad tyckte ni?

Tompa
2007-10-29, 11:15
Jag fick med mig en förbokad Atheris chlorechis hona på ca 70 cm.
Köpte bara lite tillbehör annars.
Fanns inget annat i ormväg som fall mig i smaken.

Fundersam över vart alla giftormar var , fanns inga alls på borden.
Någon som vet varför det ej förekom något gift?

Mycket trevligt annars tycker jag , skoj att träffa bekanta som man inte träffar ofta!

Cheers,
Tommy

KeXx
2007-10-29, 16:27
Jag håller med Flogger... Jag är rejält besviken på mässan. Fanns inget av intresse och utbudet var väldigt klent. Inte ens dom vanliga mängderna majsormar och leopardgeckos fanns där.

Det hade väl kommit något giftormsförbud eftersom dessa inte kunde finnas i en särskild sal som på Expo Syd.

Förra årets novembermässa var helt ok med massor av djur och folk. I år var det tvärt om...