Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: lite pics...

lite pics...

tjena...
    lite nya pics från helgen.

lubricus med ett härligt humör, växer bra oxå...

närgången hortulanus...

albolabrisar som äter och växer riktigt bra...

här är en lite bildserie som visar att den ena albolarisen verkligen är på hugget...

och sist men inte minst en vacker passions-blomma inne hos puniceus'arna...

//jonatan

Snyggt och prydligt. Lubbar är förbannat trevliga djur!

/M
    Who are you to judge the life I live?
    I know I'm not perfect and I don't live to be, but before you start pointing fingers...
    Make sure your hands are clean.

- Bob Marley

Lubbar är förbannat trevliga djur
    Dessutom är onekligen Kristers linje verkligen flott. Samtliga fotade specimens postade här på Crotalus är ju riktiga "svår-att-titta-sig-trött-på-djur".

Xtra roligt med tanke på att linjen är (ifall jag inte minns fel :?: :? ) 100% svensk bonne-mix!?! Klart snyggare än mängder av lokalitetsdjur inom detta spp.

Krister!
    Är den goda behållningen av färg, kontrast och lyster genomgående för de lubricusar du fått fram?

Men Joda - nåra genuint bruna klassiska skönheter verkar de ju tyvärr inte bli. Fullt förståeligt ifall du till slut tröttnar på de intensiva tjejfärgerna :lol: . Även olyckligt att de inte heller har den minsta lilla antydan till pop-eye syndrome. Så Jonatan! - jag betraktar dig som rnin vän. Och självklart ställer jag upp och tar emot dem med absolut noll krav på motprestation från dig. :twisted:

Hur stora/små är de nu? Hur gamla?

Citat Ursprungligen postat av Stefan Jr
    Krister!
    Är den goda behållningen av färg, kontrast och lyster genomgående för de lubricusar du fått fram?
    Jag kan nog inte svara på det faktiskt. Jag vet inte hur det gått för övriga ungar (förutom en som jag behållit själv) eller hur de utvecklats. Ungen jag har kvar är tjusig men Jonatan köpte nog de allra snyggaste. Tyvärr har jag inte kvar mamman till dessa ungar, då pappa korallkobra en dag bestämde sig för att äta upp henne. Hon hade varit i dåligt skick ett tag då och haft svårt att förflytta sig, bakkroppen var liksom förlamad (jag trodde på värpnöd ett tag men det var det inte) och hanen hade ett gyllene tillfälle att ge igen för att hon normalt åt upp den mesta maten.

Nu har jag bara ungar från ett annat par, som bland annat gett mig krabaten med utåtstående ögon. De är också snygga men har inte lika röda färger. Dessa ungar har varit betydligt större och enklare att få igång på döda muspinkies än ungarna från föräldradjuren till Jonatans lubricus.

Hälsningar,
    Krister

“Darwin's dice have rolled badly for Earth. The human species is, in a word, an environmental abnormality. Perhaps a law of evolution is that intelligence usually extinguishes itself.”
    - Edward O. Wilson

Krister!
    Synd med lub-honan, alltid trist. I synnerhet bra och väl fungerade avelsdjur som ger så fina ungar som hon gav.

Appropå det, hur sköter sig taylori-honan?
    Och skorpionerna?

Kul att se äkta palmishumör... Hur stora har dom blivit??
    Varför får man inte äta kött när alla djur är gjorda av mat??

nu är jag här igen...

tack miro...

stefan: utan att skryta allt för mycket så kan jag bara hålla med dig... både honan och hanen är bra mycket snyggare i färgerna än det mesta som jag har sett i bland annat reptis bildgalleri så "bonnemix" är inte alltid negativt med andra ord... bilderna här är på hanen som är den snyggaste av dom men honan är inte illa hon heller... ska ta några bilder på henne oxå så får du se...
    tröttnar jag på dom intensiva tjejfärgerna så lovar jag att säga till... dom hade nog passat dig perfekt... men jag har nog kvar dom för lindas skull... :lol:
    dom är nog ca 40cm långa och grova som en tumme+ ungefär...
    P.S hur kan du säga att du ser mig som en vän och samtidigt tappa bort telenummrena... :twisted:
    jag mailar dig nu iaf... :wink:

krister: jag har sagt det förut med jag säger det igen... verkligen tråkigt det som hände med honan... direkt när du berättade det för några månader sen så särade jag på mina DIREKT och IGEN får jag väl säga... vill inte att dom ska få för sig nått sånt här... så nu får dom nöja sig med maten som JAG bestämmer vare sig dom vill eller inte...
    kul att jag köpte den snyggaste av dig får jag säga...
    synd att du inte har koll på dom andra ungarna från den honan, hade varit kul att få veta hur dom har fått behålla sina färger för om jag inte minns fel så var alla ungarna från den kullen iaf jä*ligt fina i färgerna...
    och du... glöm inte bort papprena IGEN... :wink:

sonny: japp... palmishumör är trevligt... och du skulle bara veta hur bra dom käkar... inga problem för fem öre...
    svårt att säga, längden är ju inte så lätt att se men dom har verkligen blivit mycket grövre... (eller mindre smala)

//jonatan

Liknande ämnen

1. lite nya pics..
    Av joda i forum Bildgalleri
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 10:02
  2. Lite pics..
    Av Vipera i forum Bildgalleri
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:45
  3. Lite pics från min samling
    Av Najt i forum Bildgalleri