Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lite från Kalifornien

Senior Member Natrixs avatar
    Reg.datum
    Jan 2007

Lite från Kalifornien

Här är några bilder från sommaren på vårt land ca 60 km öster om Sacramento, Kaliforniens huvudstad, i Sierra Nevadas foothills.

Masticophis lateralis

Elgeria multicarinata

Crotalus oreganus

en juvenil (ca 35 cm) med lustig ryggteckning

Pithuophis c. catenifer

Tyvärr blev det inte mycket herpande under sommaen på grund av resor och renovering av hus och skjul. Kul var dock att när vi fick vårt nya skjul byggt så hittade jag en skallerorm bland jobbarnas grejor som låg utspridda kring bygget.

[/img]

Tack Thomas! Kul med lite bilder från Kalifornien. Är det gott om skallerorm i närheten av där du bor? Att hitta skallerormar på tomten måste vara fantastiskt roligt, åtminstone så länge man hinner hitta dem före de har bitit någon byggjobbare. Hade man haft det så skulle man inte ha någon anledning alls att ha dem i terrarier.
    Jävulskap har sällan bra tajming (Daniel Claesson 2011-04-10)

Nothing in biology makes sense except in the light of evolution. Theodosius Dobzhansky (1973)

Mycket vackra ormar. Man blir allt lite sugen på Oreganus.
    "A dreamcatcher works, if your dream is to be gay."

Demetri Martin

Jag gillar blicken/bilden på Elgeria multicarinata.

Tack Thomas!
    Who are you to judge the life I live?
    I know I'm not perfect and I don't live to be, but before you start pointing fingers...
    Make sure your hands are clean.

- Bob Marley

Vackra djur!
    Du har inte forsokt hitta nan overvintringshala dar i narheten?
    Jag herpade utanfor Sacramento (oster om stan) i borjan av 2000-talet, hittade ett par skrammlor, det var ratt sent pa aret sa mycket mer blev det inte.

Senior Member Natrixs avatar
    Reg.datum
    Jan 2007

Vi brukar ankomma till vårt sommarställe i mitten av maj och stannar sedan vanligen tills början av augusti så jag missar vanligen början på ormarnas aktivitet eftersom de kommer ur övervintringen i början av april. Vi brukar se kring 5 skallerormar varje sommar uten att leta efter dem, oftast kring huset eller på promenad i området. Några speciella övervintringshålor tycks inte finnas. Det fryser sällan och marken är full av håligheter, som en schweizerost, så det finmns gott om ytliga hålrum där enstaka individer kan tillbringa vintern utan att riskera frost. De behöver därmed inte söka upp någon speciellt djupt liggande hålighet i större grupper.

Magnus du har ju alldeles rätt. Jag upplever det som om jag bor i ett stort friluftsterrarium under sommaren och pysslar ibland med inredingsdetaljer, bevattning, och annat för djurens trivsel. vI HAR skyltat längs den gemensamma grusvägen (till grannarnas tomter) om att det är förbjudet att döda skallerormar och jag fundera rpå att säga till grannarna att inte knacka på glaset.

Lelle kommer du ihåg var i närheten av Sacramento du letade orm?

Citat Ursprungligen postat av Natrix

Lelle kommer du ihåg var i närheten av Sacramento du letade orm?
    Folsom, nordost om Sacramento

Liknande ämnen

1. lite bilder från lokalen
    Av orcus i forum Bildgalleri
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 22:50
  2. Lite från dagens runda ...
    Av Tompa i forum Fältherpetologi
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 16:28
  3. Lite orm från Hansta i Lördax 080405
    Av pytons0n i forum Fältherpetologi