Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Årets bästa musik?

Årets bästa musik?

Hej,

Jag behöver tips på årets bästa skivor (eller kanske bra musik överhuvudtaget?)! Har haft dålig koll på musikbranschen ett tag och upptäckte precis Babyshambles (!) via låten Delivery, som rörde om någonting i mig och nära på fick mig att börja gråta.

Vad gillar ni -- och varför?

Hälsningar,
    Krister

“Darwin's dice have rolled badly for Earth. The human species is, in a word, an environmental abnormality. Perhaps a law of evolution is that intelligence usually extinguishes itself.”
    - Edward O. Wilson

En riktigt bra skiva från i år är Nile's "Ithyphallic"... Välspelat och variationsrikt... En annan är Unearth's "In the eyes of fire" bra och energiskt med melodier som fastnar direkt... En annan som är bra men ingen fullträff kanske är Behemoth's "apostasy"...

Även den nya från Nifelheim "envoy of Lucifer" verkar vara riktigt bra...

Väl värda att lyssna på (trots töntiga skivnamn) om man gillar olika former av hårdrock...

Mvh

Daniel

Ska definitvt ...eh... köpa Nile, som jag gillar sedan tidigare. Övriga har jag ingen koll på alls så jag får göra lite efterforskingar! ops:

Tack för tipsen!

“Darwin's dice have rolled badly for Earth. The human species is, in a word, an environmental abnormality. Perhaps a law of evolution is that intelligence usually extinguishes itself.”
    - Edward O. Wilson

Jag har inget konkret tips, men jag lyssnar mer än gärna på reggae. Speciellt lite äldre s.k "roots"-reggae.

Helt fantastisk musik som väcker en lugn ro inom mig.
    Who are you to judge the life I live?
    I know I'm not perfect and I don't live to be, but before you start pointing fingers...
    Make sure your hands are clean.

- Bob Marley

Annan bra musik ar norrbaggarna Blood Red Throne, Fu Manchu och Rollins Band

Mmmums - Maud Ohhh - zicken puma.

Musik 2007? Lyssna på Samael´s "Solar soul". Astralisk, mörkt harmonisk men hård Tysk hårdrock när den är som bäst.

Citat Ursprungligen postat av Stefan Jr
    Mmmums - Maud Ohhh - zicken puma.

Musik 2007? Lyssna på Samael´s "Solar soul". Astralisk, mörkt harmonisk men hård Tysk hårdrock när den är som bäst.
    Visst ar hon fin? Packe blir nog glad nu

Missade givetvis att det ska vara musik fran 07

Samael ar schweizare
    Deras "Ceremony of Opposites" ar en klassiker

Eftersom Thåstöms prestation med sällskapet i år var under all kritik får jag väl säga att det bästa blev Ani Di Francos canon.

/A

Huggorm skrev:
    Samael ar schweizare
    Deras "Ceremony of Opposites" ar en klassiker
    Just det ops: , schweizare ska det ju vara.

Köpte min enda Samael-CD nyligen - så man tackar för tipset.

Samael är ju aldrig fel.
    Gillar man Nile så är vitalremains inte heller så tokigt, skivan dechristianize är klockren :twisted:

Liknande ämnen

1. Musik som musik!
    Av Stefan Jr i forum OFF-Topic
    Svar: 391
    Senaste inlägg: 2013-03-09, 05:50
  2. Mera musik
    Av Natrix i forum OFF-Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 04:49
  3. Vettig musik!
    Av Tarantula i forum OFF-Topic
    Svar: 55